top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשרון פאר

סקס, סמים ואלכוהול

עודכן: 16 באפר׳ 2018

סקס סמים ורוקנ'רול הוא מושג ותיק שתיאר את אורח החיים הפרוע של צעירים רבים בשנות ה 60-90 של המאה הקודמת - המתכון הנכון לחיות על פיו את החיים. כיום במאה ה-21 עבור צעירים רבים המתכון הוא עדיין אותו מתכון רק שבמקום הרוק'נרול נכנס האלכוהול ואל הנוער מצטרפים גם ילדים - ואנחנו ההורים? חלק גדול מאיתנו כלל לא מודעים לעניין.

כשאני מעלה את הנושא בקבוצות הורים מיד נשמעת באוויר הכחשה גורפת. טוענים שאני מגזים. תמיד נח יותר לחשוב שאצלנו הכל בסדר, בטח ובטח כשהמחשבה הזו מחפה על מבוכה פנימית וחוסר אונים אמיתי מול המציאות המאיימת.


אז בואו נשים את העובדות על השולחן ונביט למציאות בעיניים.

שתיית אלכוהול, עישון סמים וקיום פעילויות מיניות הן נחלתם של המוני צעירים. אולי אפילו הרוב. זה מתחיל כבר בגיל 13-14 (כיתה ז-ט) ולפעמים אפילו בגיל צעיר יותר שם הנער או הנערה רחוקים מלהיות בשלים לכך ברמה הרגשית. נכון לא אצל כולם זה כך, אבל בקרב המון ילדים ונערים - בנים ובנות כאחד- סקס סמים ואלכוהול הם פריטים קבועים בתפריט הצריכה השבועי.


כשאני מצטרף לשיחות של בני נוער וילדים אני שומע את תפיסת עולמם בכל מה שקשור לסקס סמים ואלכוהול. רובם מדקלמים עובדות שגויות ששמענו מחבר או חברה ("קאנביס זה רפואי..") ולרוב, המידע שברשותם לגבי סקס סמים ואלכוהול נצבר דרך סרטוני יו טיוב וצפייה באתרים פורנוגרפיים.

ככה זה, כשיש ואקום יש מי שממלא אותו. וכשאנחנו ההורים משאירים את הנושאים הללו מחוץ לתחום- המידע מגיע ממקומות אחרים. וזו לא יועצת בית הספר.


אז בואו נתחיל לדבר איתם, להקשיב להם, לא מיד לבקר ולשפוט אותם. להתעניין בדברים שקורים בערבים בגן הציבורי או ב'ישיבה' אצל החברים, לשאול מה רץ באינסטגרם ולבדוק את קבוצות הווצ אפ (עד גיל מסויים).


על הדברים שקורים מסביב לילדים שלנו לא תמיד נוכל להשפיע אבל אם נעשה זאת נכון-

נוכל להשפיע ישירות עליהם.

251 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page