top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשרון פאר

כדור במקום כדור

עודכן: 1 באפר׳ 2018

ריטלין, קונצרטה, פוקלין ...מחפשים כדור טוב לילד או לילדה שלא מצליחים להקשיב ולהתרכז לאורך זמן? אולי תנסו כדורים אחרים? כדורגל,כדורסל, כדורעף ... גם כדורי טניס יכולים להיות מצויינים.

כמעט הכל כבר נאמר על קשב וריכוז ומכל הכיווני. יש אומרים שזו מגיפה ושחייבים כדורים תרופתיים, יש שנשבעים לא להתקרב לכדורים התרופתיים ומתלוננים על איבחון יתר, יש שמאשימים את המסכים הדיגיטליים ואחרים מפונים אצבע לתזונה הבעייתית...




בעבר פסלתי לחלוטין טיפול תרופתי למאובחני הקשב והריכוז, אך מניסיוני בעבודה עם תלמידים מיוחדים שכאלה למדתי שבחלק מהמקרים הכדור התרופתי אכן גורם להם להיות מרוכזים יותר וקשובים יותר. כתוצאה מכך אותם תלמידים מגיעים להישגים גבוהים יותר וביטחונם העצמי מתחזק. לעיתים אף נבנה מחדש. אין להקל ראש בכך . אך יחד עם זאת אני משוכנע שהרוב ממש לא צריכים את הכדור התרופתי ויש כדורים אחרים שיכולים לעזור להם.


בעבודתי עם ילדים ובני נוער אי אפשר לפספס את הפלא שנקרא כדורי ספורט. ילדים שלא מסוגלים לשבת על כסא יוצאים לשחק כדורגל או כדורסל לחצי שעה, מוציאים אנרגיה, ההורמונים הנכונים משתחררים.. ואחר כך - פלא בכיתה. יש להם גם קשב וגם ריכוז. כשאני יושב עם תלמיד צעיר בשיעור פרטני והילד המסכן כבר מיואש מכמות החומר והאתגר הלימודי- אנחנו מפסיקים הכל. ומה עושים ? יוצאים החוצה, מתמסרים בכדור טניס עשר דקות, עושים תחרות קטנה מי פוגע עם הכדור באבן -הוא כמובן מנצח- וראו זה פלא, חוזרים לאחר 15 דקות לשולחן והילד שלפני רבע שעה היה על סף יאוש קיבל כוחות ואנרגיה לטרוף את כמות החומר שלפניו .


אז לפני שרצים לכדור התרופתי, נסו משהו אחר, נסו את האופציה הספורטיבית (על נפלאותיה ארחיב בפעם אחרת) נסו את כדורי הספורט- מדובר בכדורים שיכולים לשנות לכם ולהם את החיים.
75 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page